Pages

Sila Ambil Perhatian :

Kami ada membekalkan Ikan Gupi untuk di beli secara borong atau runcit.

Betina 50sen & Jantan 50sen

Lokasi Kami adalah di wakaf che yeh, kota bharu, kelantan.

Perkhidmatan menghantar ikan secara pos tidak digalakkan kerana dikhuatiri akan menyebabkan ikan mati kelemasan.

Peta ke lokasi

Kontek : 0135063563
Emel : ramadhanabdullah@yahoo.com

Monday, July 20, 2009

Pengalaman membela ikan gapi

Aku suka sangat bela ikan gupi ni. tapi biasanya mati la sebab tak pandai jaga. aku pun tak tau pasal apa dia cepat mati. pastu nak dijadikan cerita aku nak cuba lagi bela ikan ni. mana tau kot2 menjadi. so aku try la bela dalam bekas cat plak. aku letak sekali ngan pokok keladi air.

Aik.. ajaib seminggu lebih tapi ke tujuh-tujuh ekor ikan aku selamat jerk menjalani rutin hariannya dalam bekas tu. masuk hari yang ke 14 ikan tu stil idup. pastu aku pun dengan tekad nak bela ikan gapi ni secara besar besaran. petang tu gak aku pegi kedai hardware dan beli kerek(telaga) untuk dijadikan tempat bela ikan. bawah dia aku letak simen bagi tak bocor. masuk jer dalam tuh terus ikan-ikan tu beranak.

Perghh suka tu tgk anak2 ikan bermain-main. ikan2 ni kuat makan jugak tapi sebab mulut ia kecik so tak la banyak sangat dia makan kan kan.










ni ikan gapi masa aku letak dalam bekas cat

0 comments:

jom sembang

 
The Blog Full of Games